شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

از قدیم گفته‌اند: « هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد».

ایربک صندکی عقب

با وجود این به نظر می‌رسد برخی همچنان این موضوع را قبول ندارند. برای نمونه تعدادی از راننده‌های مسافربر عادت دارند بالابر شیشه‌ها را داخل داشبورد یا کمربند ایمنی را پشت صندلی بگذارند. کیسه زباله ویژه خودرو را نیز به جای اینکه از دنده آویزان کنند یا همان‌طور که در تصویر مشخص است بین صندلی‌ها نصب کنند، پشت صندلی آویزان می‌کنند. به این ترتیب به محض اینکه راننده برای یک توقف اضطراری پایش را به اصطلاح روی ترمز می‌کوبد مسافر صندلی عقب ناگهان احساس می‌کند این خودرو برای سرنشینان صندلی عقب نیز «ایربگ» دارد.

اما این تصور چند لحظه بیشتر طول نمی‌کشد و مسافر یاد‌شده از بوی ناخوشایند و زباله‌های پخش‌شده در اطراف خود متوجه می‌شود که سرش به جای ایربگ با کیسه‌زباله ویژه خودرو برخورد کرده است. از آنجا که این جابه‌جایی‌های غیراصولی در خودرو‌های شخصی نیز صورت می‌گیرد، بهتر است چنانچه کیسه زباله خودرو شخصی را نیز در محل نامناسبی گذاشته‌ایم هرچه زودتر نسبت به برداشتن آن اقدام کنیم.


پُزِ عالی

شنیده‌اید می‌گویند: «پز عالی جیب خالی» حالا حکایت برخی رستوران‌های شهر است که از همان بدو ورود مشتری، به قدری وی را تحویل می‌گیرند و به اصطلاح برایش کلاس می‌گذارند که بیا و ببین. یکی از کنار در‌های ورودی تا پشت میز غذا وی را همراهی می‌کند. دیگری با کلی خوشامدگویی منوی غذا را می‌آورد. پیش‌غذا،‌ نوشیدنی و سرانجام غذای اصلی هم که می‌رسد مشتری با خود تصور می‌کند که به چه رستوران مناسبی آمده است.

اما قاشق و چنگال را که کنار بشقاب می‌بیند چشمانش کمی گرد می‌شود. قاشق و چنگال‌ یکبار مصرف و نازک و کاردی که به قول قدیمی‌ها ماست را هم نمی‌برد چه رسد به غذا. تمام اینها در حالی است که سرانجام صورت حساب به علاوه هزینه سرویس،‌ سر به فلک می‌کشد و آن‌طور که از چشمان گارسون پیداست وی توقع انعام هم دارد. به هر حال بد نیست برخی رستوران‌ها تکلیف خود و مشتری را روشن کنند و با ارائه سرویس فست‌فود‌ها توقع دریافت قیمت‌ها و انعام‌های رستوران را نداشته باشند.

سرویس رایگان اما...

در این چند سال اخیر بسیاری از فروشندگان خواربار با ارائه سرویس رایگان توانسته‌اند رضایت خریداران‌ را بیش از پیش جلب کرده و با خدمات‌رسانی مناسب‌تر در این بازار رقابتی سهمی داشته باشند. اما در این میان تعدادی از فروشندگان نیز از این سرویس به نفع خود استفاده می‌کنند. به طوری که به محض تماس خریداران از هر جنسی فقط انواع نامرغوب یا نزدیک به تاریخ انقضاء و خلاصه آنهایی را ارسال می‌کنند که مشتری چندانی ندارند. از سوی دیگر بسیاری از سفارش‌ها نیز بدون دقت به مدلی که مشتری سفارش داده‌است تهیه و ارسال می‌شود. در پایان مشکل نبود پول خرد نیز خریدار را مجبور می‌کند هر بار از خیر باز پس گرفتن بخشی از باقی پول بگذرد. به هر حال شهروندان در کنار تذکر این موارد به خود فروشنده‌ها می‌توانند مراتب را با تلفن 124‌نیز در میان بگذارند.

پیامک‌ها ضرب‌در 5

طی چند روز اخیر بسیاری از شهروندان در تماس با ستون در شهر چه خبر مشکلی که در ارسال پیامک‌ دارند را مطرح می‌کردند. به گفته آنها به محض ارسال یک پیامک‌، دریافت‌ کننده آن بیش از 5 بار همان پیامک را دریافت می‌کند. از آنجا که ارسال چندین و چند باره این پیامک‌ها برای تعداد زیادی از مشترکان صورت گرفته، آنها پس از پرسیدن اینکه این مشکل به چه دلیل روی داده، می‌خواهند بدانند که آیا این تعداد پیامک‌ برای آنها هزینه خواهد داشت یا خیر؟ از سوی دیگر تعدادی از شهروندان نیز در مورد اختلال‌های مداومی که در دریافت سرویس‌های اینترنتی به وسیله گوشی‌های تلفن همراه دارند گلایه می‌کردند. منتظر دریافت پاسخ مسئولان در همین ستون باشید.

کد خبر 133192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز